NIJMEGEN – Enkele weken geleden kwam het nieuws naar buiten dat de Gemeente Nijmegen startte met de aanleg van Nijmegen Airport, echter blijkt de vooruitgang wat betreft de werkzaamheden vies tegen te vallen. Jos Verbeek, BAM werknemer, licht toe: “Het is eigenlijk allemaal best veel werk, joh. Er komt toch behoorlijk wat kijken bij het omgooien van een stadspark tot een volledig functionerend vliegveld compleet met ontvangsthal, security checkpoints, taxistandplaatsen, landingsbanen, hangars, meerdere verkeerstorens, kantoren, opslagruimtes, 24 gates, ten minste 54 roltrappen en niet te vergeten het netwerk aan bagagetransportbanden plus bekabeling en techniek.
SCRUM Methode
Sinds kort werkt BAM volgens de SCRUM-methode. Dit is een werkwijze waarbij grootschalige projecten worden opgedeeld in kleinere werkzaamheden die Sprints genoemd worden. “Toen we begonnen met het afgraven van de fundering, de eerste sprint, waren we allemaal vol goede hoop dat dat wel ging lukken die eerste week. Maar al snel kwamen we erachter dat we eigenlijk vanaf dag één al het onderspit delfden.”
Initiële reactie
Toen gemeente Nijmegen BAM Nederland als aannemer van de bouw van Nijmegen Airport bekend maakte, reageerde Jos Verbeek enthousiast: “Eindelijk weer een megaproject waarmee we onszelf kunnen laten zien ten opzichte van onze concurrenten in de bouw- en constructiesector en tegenover de rest van Nederland! Ik doe dit niet om op te scheppen, maar ik denk dat wij als BAM veruit de beste aannemer zijn.”
Hoe nu verder?
In eerste instantie verwachtte BAM en de Gemeente Nijmegen de deuren van Nijmegen Airport op maandag 19 juni a.s. te kunnen openen. “Maar, gezien de huidige ontwikkelingen en de tegenvallende resultaten hebben we besloten om de deadline anderhalve week te verschuiven naar woensdag 28 juni,” reageert Jos Verbeek.
Geef een reactie